Jezik

sr

en

Radoici Milosavljeviću oduzeta RTV Kragujevac

Ministarstvo privrede saopštilo je da je poništilo privatizaciju Radio-televizije Kragujevac i naplatilo bankarsku garanciju od Radoice Milosavljevića, kruševačkog biznismena koji je u oktobru 2015, uz još sedam medija, kupio kragujevačku televiziju.

RTV Kragujevac ilustracija
RTV Kragujevac ilustracija

Još nije poznato kakva će biti sudbina televizije, koja postoji 47 godina i trenutno ima 67 zaposlenih.

Zakon o javnom informisanju zabranjuje državno vlasništvo nad medijima. S druge strane, Zakon o privatizaciji propisuje da nakon raskida ugovora o prodaji Ministarstvo privrede imenuje privremenog zastupnika kapitala.

To znači da RTV Kragujevac prelazi privremeno u nadležnost države. Nakon toga organizuje se novi postupak privatizacije. Nije, međutim, precizirano koji je rok da se to sprovede.

U Ministartsvu privrede danas nisu mogli da odgovore na pitanje kako će se u prelaznom periodu, a pre ponovnog oglašavanja na prodaju ove medijske kuće, RTK finansirati.

Redovne plate zaposleni u RTK ne primaju od maja 2016, odnosno od održavanja lokalnih i vanrednih parlamentarnih izbora. 

Ministarstvo privrede: Nisu ispunjene ugovorne obaveze

U odluci o raskidu ugovora o prodaji RTK Ministarstvo privrede je navelo da kupac Radoica Milosavljević nije izvršio ugovorenu obavezu isplate zarada, investiranja 150.000 evra i dostavljanja revizorskog izveštaja.

Prethodno, Ministarstvo privrede nije pokrenulo postupak naplate bankarskih garancija i raskida ugovora uprkos više štrajkova upozorenja zaposlenih zbog neisplaćenih zarada. Prema navodima predstavnika sindikata Nezavisnost, iz Ministarstva privrede im je još u novembru potvrđeno da su od poslodavca dobili dokumenta iz kojih se vidi da kupac ne isplaćuje zarade, ali da je ipak doneta odluka da Milosavljeviću bude dat dodatni rok od 30 dana da dostavi revizorski izveštaj.

U međuvremenu, izvršitelji su popisali deo imovine privatizovane Radio-televizije Kragujevac povodom tužbi zaposlenih zbog neisplaćenih zarada. Tom prilikom ova medijska kuća je ostala bez celog voznog parka i vrednog dela tehnike.

Milosavljević: RTK je za mene završena priča

Za loš položaj u kom se našla televizija RTV Kragujevac Milosavljević je optužio zaposlene, “koji nisu zaradili plate”, ali i Grad, koji dve godine nije raspisao konkurs za sufinanisranje medijskih sadržaja od javnog značaja. U izjavi za Istinomer, Milosavljević je nedavno rekao da neisplaćene zarade novinarima ne duguje on, već Grad Kragujevac.

Insajder.net je danas pokušao da Milosavljeviću postavi pitanje zbog čega opstanak svojih privatnih medija uslovljava novcem iz budžeta lokalnih samouprava, ali je Milosavljević pre nego što je našem novinaru spustio slušalicu samo kratko prokomentarisao da je priča o RTK za njega završena. 

Zanimljivo je da je kamere, tri računara za televizijsku montažu i grafičku jedinicu od RTK otkupio Grad Kragujevac.

Samo nekoliko dana pošto je Milosavljević kupio RTV Kragujevac za 85.500 evra, ovoj televiziji je iz budžeta grada isplaćeno oko 250.000 evra subvencija.

Na subvencionisanje privatnog medija, što je u suprotnosti sa Zakonom o javnom informisanju, odmah su reagovala novinarska udruženja. Grad je odluku da novac uplati nakon privatizacije pravdao prethodno preuzetim obavezama finansiranja ove medijske kuće, koje su se odnosile na period pre njene prodaje.

Međutim, RTV Kragujevac je u tom trenutku već dobio oko 44 miliona dinara, što je bio ukupan budžet namenjen ovom mediju iz gradskog budžeta u 2014.

Gradsko veće je nakon toga, a neposredno pre privatizacije RTK, odlučilo da se budžet uveća za 30 miliona dinara, odnosno za približno 250.000 evra. Ta suma televiziji je isplaćena tek pošto je Milosavljević postao njen vlasnik za gotovo 66 odsto manji iznos.

Godine 2016. odlukom gradske uprave RTV Kragujevac je dobila i posao vredan pet miliona dinara, za prenos skupštinskih zasedanja.

U upravi Grada Kragujevca Insajder.net danas nije dobio odgovor na pitanje kako će RTV Kragujevac biti finansiran nakon raskida ugovora o privatizaciji. Potvrđeno nam je samo da je u budžetu Grada za ovu godinu predviđeno 20 miliona dinara za unapređivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, ali ne i da će ta sredstva biti podeljena putem konkursa za sufinansiranje sadržaja od javnog značaja.

Grad Kragujevac je jedini grad koji dve godine nije sproveo konkurs za sufinasiranje medijskih sadržaja od javnog značaja, čime je prekršen  Zakon o javnom informisanju.

Godine 2015. predstavnici lokalne vlasti su optužili medijska udruženja za poništenje konkursa, iako udruženja tada nisu predložila kandidate za komisiju zbog nezakonitih uslova konkursa.  

Godinu dana kasnije, na pitanje novinara da li je svestan da Grad odlukom da ne raspiše konkurs krši zakon, gradonačelnik Radomir Nikolić je odgovorio potvrdno, navodeći da u gradskoj kasi nema para za medije.

Zakon o javnom informisanju ne predviđa sankcije za one koji ga krše.

„Medijska imperija“ Radoice Milosavljevića

Radoica Milosavljević je uz RT Kragujevac u procesu privatizacije 2015. kupio i  Radio-televiziju Kruševac, TV Pančevo, Centar za informisanje Novi Kneževac, TV Pirot, TV Požegu, TV Brus i TV Caribrod iz Dimitrovgrada.

TV Kruševac, koja je prodata za 14.000 evra, do sada je putem konkursa dobila 74.000 evra. RTV Caribrod je Radoica Milosavljević platio 18.600 evra, a u prvoj godini poslovanja na ime sufinansiranja iz budžeta Opštine Dimitrovgrad ovom mediju je isplaćeno oko 107.000 evra. RTV Pančevo je prodata za 87.200 evra, a na konkursu je dobila više od 140.000 evra. TV Pirot je Milosavljevića koštala 26.300 evra. Na konkursima i na ime državne pomoći ova medijska kuća je dobila oko 66.000 evra.

S obzirom na to da je dva puta osuđivan zbog zloupotrebe službenog položaja, u toku privatizacije medija Milosavljeviću su mnogi osporavali pravo kupovine, ali ti prigovori nisu usvojeni.

 


Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.