Jezik

sr

en

RTS na kritike odgovara tekstom PR službe

Na sajtu Radio televizije Srbije objavljen je tekst pod naslovom „Istina o RTS-u“ u kome PR služba ove medijske kuće reaguje na kritike koje su, kako navode, „proteklih dana stigle sa više različitih političkih i medijskih adresa“. Sudeći po sadržaju saopštenja, RTS smatra da su kritike koje im upućuje opozicija opasnije od onih koje im upućuje vlast.

RTS
RTS

U svom saopštenju, ova medijska kuća, kritikama koje im upućuje vlast posvetila je jedan pasus dok je na dve strane komentarisala primedbe koje im upućuju predstavnici opozicije i organizatori protesta „Jedan u pet miliona“.

Kako se navodi u tekstu, koji potpisuje PR služba RTS-a, sa više različitih političkih i medijskih adresa ova medijska kuća je proteklih dana bila kritikovana zbog načina na koji je u informativnom programu bila obeležena godišnjica ubistva lidera Građanske inicijative Olivera Ivanovića.

Bez pominjanja konkretnih imena, gotovo na početku teksta, konstatuju da su predstavnici vlasti izrazili svoje nezadovoljstvo radom i izveštavanjem RTS-a.

„Predstavnici vlasti izrazili su svoje nezadovoljstvo radom i izveštavanjem RTS-a direktno u našem Jutarnjem programu porukom da Javni servis neobjektivno obavlja svoj posao, bez jasnog obrazloženja šta je to bilo "neobjektivno". Nešto konkretniji bio je jedan tabloid koji je na svom sajtu (pod oznakom skandalozno) objavio kako će "žuta banda sa RTS-a Vučiću doći glave" jer je čak 9,5 minuta posvetila opozicionoj šetnji po beogradskim ulicama“, kompletan je deo odgovora koji se odnosi na, inače brojne kritike predstavnika vlasti na račun RTS-a i još brojnije u tabloidima.

Podsetimo, predstavnici medijskih udruženja su ocenili nedavnu izjavu generalnog sekretara predsednika Republike Nikole Selakovića kao pritisak na medije.

Selaković je dan nakon šetnje organizovane u Beogradu povodom godišnjice ubistva Olivera Ivanovića, a povodom posete ruskog predsednika Vladimira Putina Srbiji, gostujući uživo u jutarnjem programu rekao da je tu samo iz „poštovanja prema Putinu i Vučiću“ , a da inače ne bi ni došao.

Odgovor na kritike o podaništvu i neprofesionalnosti

RTS u tekstu demantuje tvrdnju jednih „novina da je razlog ovonedeljnom nezadovoljstvu RTS-om manje od jednog minuta koliko je RTS u sredu posvetio građanskoj šetnji povodom godišnjice ubistva lidera Građanske inicijative SDP Olivera Ivanovića, ne može se pokriti šest sati programa posvećenog Vučićevom mitingu“.

Uz tačnu minutažu, RTS navodi da je i šetnji i obeležavanju godišnjice ubistva Olivera Ivanovića posvetio mnogo više vremena. RTS dodaje i da „skromno smatra“ da obeležavanje godišnjice smrti Ivanovića ne podrazumeva samo praćenje protestne šetnje, već da u tom danu o Oliveru mogu ponešto da kažu i neki drugi uz opasku „na primer, njegovi najbliži“.

U odgovoru predstavnicima opozicije i organizatorima protesta, RTS se u jednom delu poziva na pisanje medija, ali ne i na javno upućen zahtev za sastanak sa direktorom i glavnim urednikom informativnog programa. 

„List koji se pozivao na izvore bliske organizatorima građanskih protesta u Beogradu, tvrdio je, da ukoliko se čelni ljudi RTS-a ne pojave na mestu i u vreme kada im je rečeno, 'sledi bacanje farbe ili jaja na Javni servis koji ignoriše proteste'. Radikalnije mere koje podrazumevaju i upad u RTS (što je pre nekoliko godina pokušao lider Dveri Boško Obradović), ostavljene su valjda za kasnije. Istine radi, bilo je i onih koji su se odmah ogradili od ovakve ideje jedne od glavnih organizatorki protesta“ , navodi se između ostalog u tekstu objavljenom večeras na sajtu RTS-a.

RTS dodaje da se ne slaže sa tim da je pokazao svoje podaništvo i neprofesionalnost "šestočasovnim praćenjem Vučićevog mitinga", kako se u delu javnosti opisuje prošlonedeljna poseta ruskog predsednika Vladimira Putina Beogradu.

„RTS je uradio ono što bi radila svaka ozbiljna TV kuća u sličnoj situaciji kada jedan od najmoćnijih svetskih lidera poseti njihovu zemlju - izveštavali o događaju koji je inače pratilo oko 500 domaćih i stranih novinara“ , navodi se u tekstu i dodaje da će „kad god bili sledeći izbori, u aprilu svakako pomenuti da je srpskog predsednika u Kinu pozvao Si Đin Ping, lider trenutno druge ekonomije sveta“.

RTS smatra da nije odgovoran što u društvu nema dovoljno poštovanja, uvažavanja i dijaloga

Na kraju teksta, kao dokaz poverenja u Javni servis, PR tim RTS-a navodi broj građana koji prati ovu medijsku kuću.

„Ne potcenjujući mišljenje nezadovoljnih građana koji ga iskazuju svake subote uveče, moramo još jednom da se vratimo i na onu istinu podataka koja kaže da je RTS jedan od najuspešnijih servisa u Evropi, da nema krize gledanosti i manjka poverenja građana. I da je po prvi put, zahvaljujući stabilnom izvoru finansiranja, postao i ekonomski stabilan“ , navodi se u tekstu.

Takođe, RTS podseća i da nema javnog servisa na svetu čiji je program po volji vladajućih ili opozicionih stranaka.

„Po jednima, jasan je manjak poslušnosti. Po drugima, jasan je višak poslušnosti. Kriterijum onda uspostavlja, kao i u slučaju političkih izbora, broj građana koji veruje određenom programu. Na takvom svakodnevnom građanskom testu, program RTS-a svakog dana dobija poverenje miliona građana i ostaje brana primitivizmu kao i stub pristojnosti i normalnosti u srpskom društvu. Istovremeno, RTS ne može biti odgovoran što u srpskom društvu među političkim akterima nema dovoljno poštovanja, uvažavanja i dijaloga i što ta činjenica ponekad postaje bolno vidljiva i u pojedinim našim emisijama“ , navodi se, između ostalog, u tekstu objavljenom na sajtu RTS-a.

Izvor: Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.