Jezik

sr

en

Vrhovni kasacioni sud posle 13 godina presudio u korist Brankice Stanković i Verana Matića

Skoro trinaest godina nakon emitovanja emisije Insajder na Televiziji B92, u kojoj je spomenut sin nekadašnjeg Okružnog tužioca u Beogradu Milovana Božovića „kao čovek veoma blizak organizovanoj kriminalnoj grupi koja tesno sarađuje s crnogorskom mafijom“, Vrhovni kasacioni sud u Beogradu presudio je u korist Brankice Stanković i Verana Matića.

www.pixabay.com: Presuda, sud, pravda
Foto: www.pixabay.com / Presuda, sud, pravda

Tužbu protiv Brankice Stanković i Verana Matića podneo je sin tadašnjeg Okružnog tužioca u Beogradu zbog sledeće rečenice u emisiji: „Saznalo se i da je ime njegovog sina (misli se na sina Okružnog tužioca u Beogradu Milovana Božovića) navedeno u Belog knjizi MUP-a, gde je opisan kao čovek veoma blizak organizovanoj kriminalnoj grupi koja tesno sarađuje s crnogorskom mafijom“.

Viši sud i Apelacioni sud u Beogradu su u ovom slučaju zauzeli različite stavove.

Viši sud je smatrao da je objavljivanje te rečenice dozvoljeno i da je u interesu javnosti. U obrazloženju svoje odluke Viši sud je naveo da je funkcija Okružnog tužioca jedna od najvažnijih funkcija u pravosuđu jer u svojoj nadležnosti ima gonjenje potencijalnih učinilaca najtežih krivičnih dela. Sud smatra i da bilo kakva povezanost sina Okružnog tužioca sa bilo kojom kriminalnom organizacijom predstavlja informaciju o kojoj javnost ima opravdani interes da bude obaveštena.

Taj sud zauzeo je stav da svaki podatak koji može dovesti u pitanje objektivnost rada Okružnog tužioca u Beogradu, kao i podatak o eventualnom postojanju sukoba interesa u predmetima koji potencijalno mogu doći u nadležnost tužilaštva kojim on rukovodi  -  jesu informacije koje novinari, u demokratskom društvu, treba da iznose.

Apelacioni sud je, odlućujući po žalbi, zauzeo potpuno suprotno stanovište, preinačio presudu Višeg suda u Beogradu i delimično usvojio tužbeni zahtev, smatrajući da se objavljivanjem navedene rečenice krši pretpostavka nevinosti tužioca u smislu da je povezan sa organizovanim kriminalom iako nikada nije ni osuđen, niti je protiv njega vođen krivični postupak.

Apelacioni sud zauzeo je stav da autorka emisije Brankica Stanković nije proverila istinitost objavljene informacije jer operativne informacije MUP-a ne predstavljaju materijalne dokaze kojima bi se utvrdila istinitost određenih podataka.

Vrhovni kasacioni sud, kao konačna instanca, potvrdio je stav Višeg suda u Beogradu, zaključujući da je objavljena informacija proverena iz tri izvora, da su pripadnici MUP-a zaista imali operativne podatke o tome da je sin nekadašnjeg Okružnog tužioca u Beogradu bio čovek blizak organizovanoj kriminalnoj grupi koja tesno sarađuje sa crnogorskom mafijom, kao i to da je Brankica Stanković navedene informacije zaista dobila od MUP-a.

Prema rečima Krune Savović, advokatice tuženih, navedena presuda važna je iz više razloga, a celokupan sudski postupak trajao je duže nego što je to praksa.

„Međutim, ceneći presudu, mislim da je važno istaći to da je sud pokazao da poštuje interes javnosti da bude informisana, prepoznajući u precizno formulisanim rečima novinarke Brankice Stanković poštovanje pretpostavke nevinosti lica koje se u toj informaciji spominje“, navela je advokatica Savović.

Emisija Insajder, koja je emitovana 11. decembra 2006. godine, bavila se položajem nosilaca tužilačkih funkcija i mogućnostima nezakonitog uticaja na njihov rad.

Izvor: Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.