Jezik

sr

en

Savet REM-a: Tekst izveštaja koji je objavio CINS je insistiranje na glupostima; CINS: REM potvrdio autentičnost

Savet REM-a je reagovao je saopštenjem na tekst CINS-a o izveštaju Regulatornog tela za elektronske medije o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016 i u saopštenju optužio CINS za spinovanje i “insistiranje na glupostima”. U CINS-u kažu da je REM u saopštenju potvrdio autentičnost informacija koje su objavili dodajući da ovim završavaju komunikaciju putem saopštenja, jer to nije način na koji državne institucije treba da odgovaraju novinarima koji štite interes građana.

Kako se iz saopštenja Saveta REM nije moglo nedvosmisleno zaključiti da li ovo regulatorno telo osporava ili ne izveštaj koji je objavio CINS, to pitanje smo postavili članici ovog Saveta Oliveri Zekić. Ona, međutim, i nakon insistiranja, nije dala nedvosmislen odgovor.

REM
REM

Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) objavio je juče izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. koje ovo telo, iako statut REM-a predviđa javnost u radu, do danas nikada nije objavilo. Izveštaj do koga je došao CINS pokazuje da su tokom kampanje za izbore 2016. godine televizije s nacionalnom frekvencijom favorizovale vladajuću Srpsku naprednu stranku.

Reagujući na ovaj tekst, Savet REM-a objavio je saopštenje u kome ne postoji nedvosmisleni demanti autentičnosti izveštaja, ali se zato novinari ovog istraživačkog centra optužuju da žele da dokažu “da je zemlja ravna ploča”, a u tom kontekstu pomenuti su i američki košarkaš Kajri Irving, Dragan Đilas i bojkot izbora.

Samo “insistiranjem na glupostima” može se objasniti pokušaj CINS “da ponovo dokažu postojanje famoznog izveštaja REM-a, na šta smo dva puta odgovarali, pokazali pravi izveštaj, koji je, za razliku od ‘njihovog’ zaveden, ima potpis, pečat i još je, uz sve to i objavljen, ali, ne vredi”, navodi se u saopštenju.

U neobičnoj formulaciji koju je moguće tumačiti na različite načine REM tvrdi da delovi izveštaja koji je objavio CINS postoje u pravom izveštaju i da su, zvanično, poslati Savetu za borbu protiv korupcije.

U saopštenju koje potpisuje Savet REM-a navodi se da izveštaj nije bio tajan.

“Tokom kampanje su periodični izveštaji o zastupljenosti razmatrani na sednicama Saveta REM, ali nisu objavljivani, o čemu su upoznati predstavnici Parlamentarne Skupštine Saveta Evrope i članovi Ograničene misije OEBS/ODIHR, na zajedničkom sastanku”, navodi se u saopštenju.

“Kada je kampanja završena, više organizacija je objavilo izveštaje o zastupljenosti, te završni izveštaj Savet REM nije ni razmatrao, jer nije bilo nikakve potrebe za tim, pošto, osim objavljivanja već poznatih brojki o vremenu nečijeg pojavljivanja, REM ništa drugo nije mogao da radi, jer ne može da uređuje programe komercijalnih televizija, niti da određuje ko će se i koliko na njima pojavljivati”, stoji u saopštenju.

CINS: REM potvrdio naše pisanje, prestaje komunikacija saopštenjima

Centar za istraživačko novinarstvo reagujući na ovo saopštenje objavio je tekst pod nazivom “REM potvrdio pisanje CINS-a” u kojem kažu da je REM u svom saopštenju naveo “da su izveštaj imali, ali da ga nisu razmatrali”.

Odgovarajući na tvrdnje iz saopštenja da su ove informacije novinari mogli da saznaju u REM-u, CINS navodi da je REM dobio upit za intervju u vezi sa izveštajem o radu medija u kampanji 2016, ali da na njega nisu pristali niti su na poslata pitanja odgovore dostavili.

“Novinari su poslali imejl 16. avgusta uz molbu da nam obezbede sagovornika u narednih sedam dana. Kako nismo dobili odgovor, 23. avgusta im je stigao drugi imejl sa konkretnim pitanjima: zbog čega je REM tvrdio da izveštaj ne postoji; zašto izveštaj nikada nije objavljen; da li je izveštaj bio na dnevnom redu Saveta REM-a i, ukoliko jeste, tražili smo datum sednice na kojoj se razgovaralo o tome” , navodi CINS.

Oni su takođe, ovim putem pozvali REM da objave periodične izveštaje, kao i sve dokumente koje su ranije tražili, a koje nikada nisu poslali.

“Time završavamo i komunikaciju putem saopštenja, jer to nije način na koji državne institucije treba da odgovaraju novinarima koji štite interes građana. Gospoda iz REM-a nas uvek mogu dobiti na brojeve telefona i imejl adrese koje smo im poslali”, dodaje se u saopštenju Centra za istraživačko novinarstvo.

Zekić na pitanje da li osporava autentičnost izveštaja REM: Ne znam, niti me zanima šta objavljuje CINS

Kako se iz današnjeg saopštenja Saveta REM nije moglo zaključiti da li ovo regulatorno telo osporava autentičnost informacija koje je CINS objavio ili ne, to pitanje uputili smo članici ovog Saveta Oliveri Zekić koja međutim ni nakon insistiranja nije dala nedvosmislen odgovor.

“Osporavam apsolutno sve što radi CINS, pošto jednu lažnu priču o REM-u, ranije plasiranu, pokušavaju da pokriju drugom, takozvanom eksluzivnom. Izveštaj nije nikakva ekskluziva, jedini zvanični postoji u Agenciji za borbu protiv korupcije”, tvrdi Zekić i dodaje da REM ne radi ništa tajno.

“Kada je reč o tome koliko je sekundi, minuta ili sati neko bio na nekoj komercijalnoj (privatnoj) televiziji, to su podaci koji se posle izbora nebrojeno puta vrte na svim medijima i istovremeno to je nešto nad čim REM nema nikakve ingerencije. Nad uređivačkom politikom tih medija nemamo ovlašćenja, niti su minutaže u predizbornom informativnom programu privatnih televizija određene zakonom. Ukratko - mogu da emituju šta god i koliko god žele. Zamislite da u Americi neko brani CNN-u da radi kampanju protiv Trampa ili FOX-u da favorizuje Hilari Klinton?”, navela je Zekić.

Na dodatno pitanje Insajdera da li, ukoliko tvrdi da izveštaj nije ekskluziva, znači da je izveštaj koji CINS objavio autentičan, Olivera Zekić je odgovorila: “Ne znam, niti me zanima šta objavljuje CINS”.

Izvor: Insajder

 

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.