Jezik

sr

en

Nedeljnik: Ne prihvatamo izvinjenje, nadležni da utvrde da li je bilo ko koristio resurse tajnih službi kako bi presretao komunikacije

Redakcija Nedeljnika od nadležnih je tražila da utvrde da li su zloupotrebljene tajne službe kako bi presreli elektronsku komunikaciju tog lista i bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca. Dok Ministarstvo odbrane tvrdi da su greškom u demantiju naveli Nedeljnik umesto dnevnog lista Kurir, u Nedeljniku ne prihvataju „neiskreno izvinjenje“ i navode da u Kuriru i nema onoga na šta je ministar reagovao i ukazuju na niz nelogičnosti u odgovoru Ministarstva.

Redakcija Nedeljnika navela je sinoć da je Tanjug u 13.39 časova preneo izjavu ministra Vulina, u kojoj je on ocenio da "bivši ministar odbrane i bivši predsednik Demokratske stranke Dragan Šutanovac uvek iskoristi priliku da napadne Srbiju, kada u posetu treba da stigne ruski ministar odbrane Sergej Šojgu".

"Kad god se sretnem s ruskim ministrom odbrane Sergejom Šojguom neko pritisne dugme i Šutanovac napadne Srbiju. Dok je DS bio na vlasti i upravljao Ministarstvom odbrane, uništeno je oko 600 borbenih vozila i artiljerijskih oruđa i više od 9.000 strela 2m i nije kupljen ni jedan tenk, avion, helikopter", naveo je Vulin.

Tekst poslat elektronskom poštom i nikada nije objavljen

Nedeljnik je nakon saopštenja ministra Aleksandra Vulina u kome reaguje na neobjavljeni tekst u Nedeljniku, javno izneo detalje o elektronskoj komunikaciji sa Draganom Šutanovcem. Kako je objašnjeno u saopštenju, Šutanovac je prošle nedelje, kao i nekoliko puta ranije, pitao glavnog urednika Veljka Lalića da li bi objavio njegov autorski tekst u rubrici “Otvoreno”, u kojoj javne ličnosti iznose svoje stavove.

"Šutanovac je poslao tekst u ponedeljak, da bi mu u utorak po podne glavni urednik javio da tekst neće biti objavljen u Nedeljniku. Tekst se tako nije našao ni u štampanom izdanju, niti na internet sajtu Nedeljnika. Ostao je u mejlovima Dragana Šutanovca, Veljka Lalića i odgovornog urednika Marka Prelevića, kome je Lalić prosledio tekst. Nakon toga Šutanovac je rekao da će ponuditi tekst drugim medijima. I to je bilo to, što se nas tiče", ističe redakcija Nedeljnika.

Zato je juče Nedeljnik zvanično postavio pitanje kako je ministar Vulin znao šta piše u tekstu koji je, pored Dragana Šutanovca, bio samo na mejlu glavnog i odgovornog urednika.

" Polemika sa neobjavljenim tekstom nepobitno potvrđuje da je Vulin nezakonito došao u posed teksta koji je razmenjen između mene i urednika Nedeljnika. Da li Srbija postaje zemlja ‘Velikog brata’ u kojoj se državni resursi koriste kako bi se presretala komunikacija bivšeg ministra odbrane i urednika medija, sad se više ne dovodi u pitanje", rekao je Dragan Šutanovac za Nedeljnik u nedelju uveče.

Uz izjavu Vulina, navodi se da je on to rekao "odgovarajući na autorski tekst Dragana Šutanovca u Nedeljniku u kome kritikuje saradnju Srbije i Rusije".

Odgovor Vulina preneli su gotovo svi srpski mediji, a ova vest je pročitana i u Nacionalnom dnevniku Televizije Pink, navela je u saopštenju redakcija Nedeljnika

Redakcija Nedeljnika je, reagujući na ove tvrdnje, saopštila da oni nisu objavili nikakav tekst bivšeg ministra odbrane, ali da urednici tog lista jesu bili u internet komunikaciji sa Draganom Šutanovcem. Kako je objašnjeno u saopštenju, Šutanovac je prošle nedelje, kao i nekoliko puta ranije, pitao glavnog urednika Veljka Lalića da li bi objavio njegov autorski tekst u rubrici “Otvoreno”, u kojoj javne ličnosti iznose svoje stavove. Posle konsultacija u redakciji tekst ipak nije objavljen.

Na tviteru je reagovao i Šutanovac.

“Ceo dan na TV se vrti nekakvo nebulozno saopštenje nesrećnog dezertera Vulina kao odgovor na moj tekst u Nedeljniku, a ja znam da u Nedeljniku nema mog teksta!!! Jovanjica je ostavila dubok trag na Vulina”, napisao je Šutanovac.

U saopštenju Nedeljnika navodi se da se nakon toga glavni urednik lista čuo sa Šutanovcem shvativši da je neko presreo njihovu komunikaciju.

"Neko sluša ili Dragana Šutanovca ili glavnog urednika Nedeljnika. Ili obojicu", upozorava se u saopštenju redakcije Nedeljnika.

Redakcija Nedeljnika je zvanično zahtevala od istražnih organa da utvrde odakle ministru Vulinu sadržaj teksta koji su imali samo Dragan Šutanovac i urednici Nedeljnika, a koji nigde drugde nikada nije objavljen.

Reakcija MO: Gruba greška PR službe i manija gonjenja

Ubrzo je stigla i reakcija Ministarstva odbrane. Oni su uputili izvinjenje listovima Kurir i Nedeljnik zbog greške svog PR tima koji je naveo da je ministar odbrane Aleksandar Vulin reagovao na tekst u Nedeljniku, dodajući da se reakcija odnosila na tekst u Kuriru.

"Grubom greškom PR službe umesto teksta u listu Kurir napisano je da je reakcija mininistra Vulina na tekst u Nedeljniku. Šutanovac je svoje uvrede izrekao u Kuriru i na njih smo reagovali. Izvinjavamo se Kuriru zbog grube greške u kojoj nismo napisali ime redakcije, a Nedeljniku jer smo ga pomenuli bez povoda", navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Bez obzira na grešku, oni su poručili da je sve što je ministar Vulin izjavio - "istina".

Bodrožić: Komentarisanje teksta koji nije objavljen dokaz da se zloupotrebljavaju službe bezbednosti

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Željko Bodrožić izjavio je danas da je komentarisanje autorskog teksta bivšeg ministra Dragana koji jeste poslat Nedeljniku ali nije objavljen, "jedan od dokaza da je Vulin pretvorio obaveštajnu službu u svoj štab koji će presretati razgovore opozicionih lidera i nezavisnih medija".

Bodrožić je za agenciju Beta izjavio da je "i ranije bilo osnovanih sumnji da se tako nešto radi, u vezi i sa simptomatičnom ranijom izjavom zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića - da zna šta će ga pitati novinari TV N1, ali da događaj sa neobjavljenim tekstom u Nedeljniku koji komentariše ministar odbrane to i dokazuje".

"To potvrđuje da živimo u zarobljenoj državi gde poluge vlasti rade u korist jedne stranke i vladajuće koalicije, da se zloupotrebljavaju službe bezbednosti i da se vraćamo u vreme koje nije završilo dobrim, kada je isto tako država bila okupirana iznutra i kada je vlast koristila službe za obračun sa političkim oponentima", kazao je Bodrožić.

On je rekao da će NUNS povodom ovog slučaja "uputiti još jedan u nizu protesta i apela EU i međunarodnoj zajednici u kojima ukazuje da je u Srbiji situacija nenormalna i da nije ni blizu onoga kako vlast predstavlja da jeste".

Ocenio je i da slučaj sa komentarisanjem neobjavljenog Šutanovčevog teksta pokazuje i kakvim su pritiscima izloženi mediji u Srbiji.

"Greške se dešavaju ali sve na šta je ministar Vulin reagovao Šutanovac je rekao, baš kao i sve što je ministar Vulin rekao jeste istina. Žao nam je što smo Nedeljniku dali povod da nahrani svoju maniju gonjenja i Šutanovcu da se ne priča o lažima koje je izrekao, lobiranju za NATO i šteti koju je ostavio u Ministarstvu odbrane", stoji u saopštenju.

Nedeljnik: Ne prihvatamo izvinjenje, tražimo odgovor odakle Vulinu tekst koji su imali samo urednici i Dragan Šutanovac

Redakcija Nedeljnika je odgovorila da ne prihvata „nesuvislo objašnjenje i uvredljivo izvinjenje PR službe ministra odbrane Aleksandra Vulina“, da je "grubom greškom PR službe" umesto "tekst u listu Kurir" napisano da je reakcija ministra Vulina na tekst u Nedeljniku.

„Uredništvo Nedeljnika teško može da zamisli da neko ko svakodnevno radi sa medijima, poput PR službe ministra odbrane, može da pomeša dnevni list Kurir i nedeljni list Nedeljnik. Još je teže zamisliti da neko ko svakodnevno radi sa medijima, poput PR službe ministra odbrane, može da pomeša intervju u dnevnom listu Kurir i autorski tekst (istina, neobjavljen) u nedeljnom listu Nedeljnik. Pa onda još poverovati da se to desilo upravo kada je Šutanovac poslao tekst, koji nije objavljen, na koji doslovno reaguje Aleksandar Vulin", ističe se u saopštenju redakcije Nedeljnika.

Podseća se i da se u vesti koju je PR služba prosledila Tanjugu doslovno kaže "naveo je Vulin reagujući na autorski tekst Dragana Šutanovca u kome kritikuje saradnju Srbije i Rusije".

"Dakle, nigde se ne pominje Kurir, koji je, istina, imao intervju Dragana Šutanovca, politički o bojkotu i Savezu za Srbiju, a u kojem se nijednom rečju ne pominje 'srpsko-ruska saradnja, niti ministru Šojgu'. A upravo je na to reagovao ministar Aleksandar Vulin", ističe se u saopštenju redakcije Nedeljnika.

Dodaje se i da je PR ministra odbrane, u nečemu što je trebalo da predstavlja izvinjenje redakciji Nedeljnika, našla za shodno da spočita Nedeljniku kako ima nekakvu "maniju gonjenja".

Vulin: Lično ću podneti prijavu kako bi ceo slučaj bio ispitan

Ministar odbrane Aleksandar Vulin zatražio je danas od nadležnih organa da odmah ispitaju navode da je nelegalno došao u posed elektronske prepiske glavnog urednika lista Nedeljnik Veljka Lalića i bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca. On je naveo da će "lično" podneti prijavu kako bi započeo taj proces.

"U Nedeljniku nikada nismo pričali o pritiscima, pretnjama i praćenjima. Ovo je prvi put da smo, bez mnogo ulaženja u detalje, izložili činjenice koje su, dosad, bile poznate samo redakciji Nedeljnika i pojedinim nadležnim službama, poput Tužilaštva za visokotehnološki kriminal ili Zaštitnika građana. Na stranu, dakle, činjenice koje nisu na strani PR službe ministra odbrane, i novinarski i ljudski odbacujemo ovakvo neiskreno izvinjenje", poručuje se u saopštenju.

Redakcija Nedeljnika zato još jednom pita - odakle ministru Vulinu sadržaj teksta koji su imali samo Dragan Šutanovac i urednici Nedeljnika?

Uništena arhiva Nedeljnika

Redakcija Nedeljnika podseća da je pre nekoliko meseci u jednom tabloidu objavljen tekst u kojem se navodi da je glavni urednik Veljko Lalić "pod merama". Nedeljnik je tada tražio zvaničnu reakciju BIA, ali nikakav odgovor nije dobijen.

"Simptomatično je da je prošlog meseca redakcija Nedeljnika bila i pod hakerskim napadom, u kojem je uništena gotovo cela arhiva našeg lista. Obratili smo se tada i Tužilaštvu za visokotehnološki kriminal, odakle nam je rečeno da ćemo biti pozvani da zvanično damo izjavu. Nikada nas, ipak, nisu pozvali. Zbog svega toga redakcija Nedeljnika traži hitne odgovore od ministra Vulina i uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane, kao i nadležnih istražnih organa", poručila je redakcija Nedeljnika u saopštenju.

NUNS zahteva istragu

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) zatražilo je danas od republičkog tužioca Zagorke Dolovac da hitno preduzme zakonske radnje i istraži sumnje da su službe bezbednosti prisluškivale komunikaciju redakcije Nedeljnika i bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca.

"NUNS je i ranije na osnovu izjava i postupaka državnih funkcionera iznosio sumnje da su nezavisni i profesionalni novinari praćeni i prisluškivani, a slučaj sa reakcijom ministra Vulina na neobjavljeni autorski tekst bivšeg ministra odbrane navodi nas da još osnovanije sumnjamo da vlast nadzire komunikacije i kontakte kritički nastrojenih medija i novinara", naveo je NUNS u saopštenju.

Izvor: Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.