Jezik

sr

en

UNS: Tužilaštvo da naloži istragu i saopšti da li je bilo neovlašćenog presretanja komunikacije novinara Nedeljnika i Šutanovca

Udruženje novinara Srbije (UNS) saopštilo je danas da je neophodno da tužilaštvo naloži istragu i saopšti da li je bilo neovlašćenog presretanja komunikacije novinara lista Nedeljnik i nekadašnjeg ministra odbrane Dragana Šutanovca.

UNS
UNS

„UNS je nezadovoljan saopštenjem PR službe Ministarstva odbrane koja se izvinila Nedeljniku zbog dostavljanja medijima odgovora ministra Aleksandra Vulina na neobjavljeni autorski tekst bivšeg ministra Dragana Šutanovca u tom listu. UNS ističe da nije dovoljno što se Ministarstvo odbrane izvinilo zbog 'grube greške', već da je neophodno da objasni kako je do nje došlo i kako je moguće da se u saopštenju ministra odbrane kritikuje sadržaj teksta koji je upućen redakciji, a nije objavljen“, navodi se u saopštenju.

I Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) zatražilo je juče od republičke tužiteljke Zagorke Dolovac da hitno preduzme zakonske radnje i istraži sumnje da su službe bezbednosti prisluškivale komunikaciju redakcije Nedeljnika i bivšeg ministra odbrane.

To je zatražila i redakcija Nedeljnika.

Redakcija Nedeljnika navela je u nedelju da je Tanjug preneo izjavu ministra Vulina u kojoj je on ocenio da „bivši ministar odbrane i bivši predsednik Demokratske stranke Dragan Šutanovac uvek iskoristi priliku da napadne Srbiju, kada u posetu treba da stigne ruski ministar odbrane Sergej Šojgu“.

Uz izjavu Vulina, navodi se da je on to rekao "odgovarajući na autorski tekst Dragana Šutanovca u Nedeljniku u kome kritikuje saradnju Srbije i Rusije".

Redakcija Nedeljnika je, reagujući na ove tvrdnje, saopštila da oni nisu objavili nikakav tekst bivšeg ministra odbrane, ali da urednici tog lista jesu bili u internet komunikaciji sa Draganom Šutanovcem. Kako je objašnjeno u saopštenju, Šutanovac je prošle nedelje, kao i nekoliko puta ranije, pitao glavnog urednika Veljka Lalića da li bi objavio njegov autorski tekst u rubrici “Otvoreno”, u kojoj javne ličnosti iznose svoje stavove. Posle konsultacija u redakciji tekst ipak nije objavljen.

U saopštenju Nedeljnika navodi se da se nakon toga glavni urednik lista čuo sa Šutanovcem shvativši da je neko presreo njihovu komunikaciju.

“Neko sluša ili Dragana Šutanovca ili glavnog urednika Nedeljnika. Ili obojicu”, upozorava se u saopštenju redakcije Nedeljnika.

Ubrzo je stigla i reakcija Ministarstva odbrane. Oni su uputili izvinjenje Kuriru i Nedeljniku zbog “greške svog PR tima”, koji je naveo da je ministar odbrane Aleksandar Vulin reagovao na tekst u Nedeljniku, dodajući da se reakcija odnosila na tekst u Kuriru.

“Grubom greškom PR službe, umesto teksta u listu Kurir, napisano je da je reakcija mininistra Vulina na tekst u Nedeljniku. Šutanovac je svoje uvrede izrekao u Kuriru i na njih smo reagovali. Izvinjavamo se Kuriru zbog grube greške u kojoj nismo napisali ime redakcije, a Nedeljniku jer smo ga pomenuli bez povoda”, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Redakcija Nedeljnika je odgovorila da ne prihvata „nesuvislo objašnjenje i uvredljivo izvinjenje PR službe ministra odbrane Aleksandra Vulina”.

„Uredništvo Nedeljnika teško može da zamisli da neko ko svakodnevno radi sa medijima, poput PR službe ministra odbrane, može da pomeša dnevni list Kurir i nedeljni list Nedeljnik. Još je teže zamisliti da neko ko svakodnevno radi sa medijima, poput PR službe ministra odbrane, može da pomeša intervju u dnevnom listu Kurir i autorski tekst (istina, neobjavljen) u nedeljnom listu Nedeljnik. Pa onda još poverovati da se to desilo upravo kada je Šutanovac poslao tekst, koji nije objavljen, na koji doslovno reaguje Aleksandar Vulin", ističe se u saopštenju redakcije Nedeljnika.

Vulin je juče zatražio od nadležnih organa da „odmah ispitaju navode da je nelegalno došao u posed elektronske prepiske glavnog urednika lista Nedeljnik i bivšeg ministra odbrane“. On je naveo da će „lično“ podneti prijavu kako bi započeo taj proces.

Izvor: Beta, Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.