Jezik

sr

en

Stručne službe REM-a o „ozoniranju“: Mitroviću se može zameriti samopromocija i preterivanje, ali to nije kažnjivo

Služba za nadzor i analizu Regulatornog tela za elektronske medije (REM) zaključila je da u programu televizije Pink na kojoj je Željko Mitrović zagovarao primenu ozonske terapije u lečenju kovida-19, nema dovoljno elemenata za kršenje medijskih zakona i podzakonskih akta, navodi se u izveštaju u koji je Udruženje novinara Srbije (UNS) imalo uvid.

REM
REM

Pravna služba REM-a, istovremeno, zaključuje da u spornom sadržaju na televiziji Pink nema elementa za osnovane sumnje da je izvršeno krivično delo nadrilekarstvo, po prijavi Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), prenosi UNS.

„Utvrđeno je da je Mitrović iznosio sopstveno mišljenje o alternativnom načinu borbe protiv kovida-19. Na snimcima se vidi isključivo da je navedenu terapiju ozoniranja primenjivao na sebi, a ne na drugim licima“, navodi pravna služba REM-a.

Dodaje da su se u programu Pinka čula i mišljenja lekara o alternativnim načinima borbe protiv kovida-19, a da nadrilekarstvo prema zakonu „predstavlja bavljenje lečenjem ili bavljenje pružanjem medicinske pomoći od strane lica koja za to nema propisanu stručnu spremu“.

Podsetimo, Savetu REM-a podnete su dve inicijative za pokretanje postupka – jednu je podneo NUNS, a drugu članovi Saveta Slobodan Cvejić i Judita Popović.

Po tim prijavama služba za nadzor i analizu REM-a radila je monitoring, u periodu od 14. do 23. aprila, kako bi se izjasnila da li je televizija Pink zagovaranjem ozonske terapije prekršila odredbe zakona i pravilnika, koje se odnose na istinito i objektivno informisanje i zabrane zloupotrebe lakovernosti gledalaca.

„Lekari nisu optužili Mitrovića za nadrilekarstvo“

Zaključak službe za nadzor i analizu REM-a, prenosi UNS, je da u izveštavanju televizije Pink nema dovoljno elemenata za kršenje Zakona o elektronskim medijima između ostalog, zato što lečenje ozonom „nije zabranjeno niti je dokazano da je štetno“.

„U programu Pinka o lečenju ozonom koje zagovara Mitrović izjašnjavaju se naši eminentni medicinski stručnjaci – Kon, Janković, Nestorović i Stevanović. Niko od njih nije optužio Mitrovića za nadrilekarstvo, niti da je metoda lečenja štetna ili zabranjena“, navodi se u izveštaju službe.

Dodaje se da se da ova metod lečenja kod nas nije proveren, niti se primenjuje, a da se pomenuti domaći stručnjaci nisu pozitivno, niti negativno izjasnili o terapiji ozonom.

„U prilozima iz inostranstva, koji su prikazani na Pinku, u kojima se govori o iskustvu primene ozona u lečenju od kovida-19, pre svega u Italiji i Španiji, jasno i nedvosmisleno se ukazuje da postoje dobri rezultati, ali da će dalja istraživanja pokazati efikasnost lečenja“, stoji u izveštaju.

„Mitroviću se može zameriti preterivanje“

U izveštaju se navodi i da se ne može prihvatiti da je na televiziji Pink došlo do zloupotrebe lakovernosti gledalaca.

„Mitroviću se može zameriti izvesna nekonzistentnost i kontradiktornost u prilozima, preterani entuzijazam, doza samopromocije i preterivanja, ali oni nisu kažnjivi“, navodi služba.

U izveštaju se ističe da su u programu televizije Pink problematične tvrdnje: „Iako ismevan od srpske čaršije, Željko Mitrović dokazuje da je tretiranje krvi ozonom najefikasnija terapija protiv kovida-19...”.

„Kao što se za sada ne može tvrditi da je tretiranje krvi ozonom štetno i nezakonito, ne može se tvrditi i da je ‘najefikasnija terapija protiv kovida-19'“, stoji u izveštaju.

Ipak, ističe se da će „pravu meru o istinitosti ovih tvrdnji“ pokazati istraživanje u vezi sa primenom ozona u lečenju kovida-19 i rezultati koji će tek biti prikazani, kao i da je „rano za donošenje decidivnih zaključaka, u vezi sa kršenjem medijskih zakon i podzakonskih akata“.

Podsetimo, juče su članovi Saveta REM-a većinom glasova izglasali da televizija Pink ne bude kažnjena zbog toga što je vlasnik te televizije Željko Mitrović u programu zagovarao primenu ozonske terapije u lečenju kovida-19.

Izvor: UNS

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.