Jezik

sr

en

Grad Kragujevac preuzeo RTK, prekršen Zakon o javnom informisanju

Skupštine grada Kragujevca donela je danas odluku da grad prihvata osnivačka prava nad Privrednim društvom Radio-televizija Kragujevac (RTK), do sticanja uslova za novu privatizaciju za koju je predviđen rok od šest meseci.

RTV Kragujevac ilustracija
RTV Kragujevac ilustracija

Za odluku o preuzimanju RTV Kragujevac glasalo je 49 odbornika, četiri su bila protiv, a osam uzdržanih.

Kao razlog za donošenje odluke o preuzimanju osnivačkih prava se navodi namera da se RTK na adekvatan način pripremi za novu privatizaciju koja bi omogućila opstanak te medijske kuće.

Sednica Skupštine grada bila je zakazana po hitnom postupku pošto je Vlada Srbije u ponedeljak dala saglasnost na prenos osnivačkih prava nad RTV Kragujevac gradu bez naknade.

Ugovor o prenosu biće potpisan između grada Kragujevca i Ministarstva privrede, a danom potpisivanja grad Kragujevac, pored osnivačkog uloga i osnivačkih prava, prihvata i obaveze prema zaposlenima i poveriocima kao i sav kapital tog privrednog društva. 

Zamenik gradonačelnika Ivica Momčilović rekao je na sednici da je preuzimanje RTK posledica "direktnog uticaja i lobiranja" gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikolića koji je vodio višemesečne pregovore i dogovore sa predstavnicima Vlade Srbije. 

On je naveo da se radi o jasnoj nameri gradske vlasti da pomogne obnovi rada RTK, zaposlenima i da se građanima Šumadije i Kragujevca obezbedi informisanje. 

Odbornik opozicione Zajedno za Šumadiju Dušan Aleksić je rekao  da je RTK u vreme privatizacije i vlasnika Radoice Milosavljevića bila medij koji je vodio kampanju u službi samo jedne stranke i svakodnevno optuživao prethodnu gradsku vlast u Kragujevcu.

Aleksić je izrazio sumnju da se namešta nova privatizacija sa "boljim plenom" i da će RTK nastaviti da bude u službi novih izbora . 
Šef odborničke grupe Srpske napredne stranke Goran Kovačević rekao je da mu današnja odluka "lično teško pada" jer pare iz budžeta treba da se daju nečemu što treba da reguliše tržište. 

Podsetimo, privatizacija Radio-televizije Kragujevac je poništena 25. januara 2017. odlukom Ministarstva privrede zbog toga što bivši vlasnik Radoica Milosavljević nije ispunio obaveze iz kupoprodajnog ugovora zaključenog u oktobru 2015.

Iako Zakon o javnom informisanju zabranjuje državno vlasništvo nad medijima, današnjom odlukom Skupštine grada Kragujevca osnivačka prava su vraćena lokalnoj samoupravi.

Zakon o informisanju propisuje i da je jedini zakonit vid davanja novca iz budžeta medijima sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja putem konkursa.

Suprotno Zakonu, u Kragujevcu gradska vlast već tri dve godine nije raspisala konkurs. Umesto toga, gotovo sva sredstva iz budžeta opredeljena za javno informisanje u 2015. prebačena su na račun privatizovane Radio televizije Kragujevac, a ova medijska kuća angažovana je prošle godine i za medijsko praćenje aktivnosti gradske vlasti.

Televizija Kragujevac je dobila posao vredan pet miliona dinara za prenos skupstinskih zasedanja i prenošenje “izjava predstavnika organa grada i izveštavanje po pozivu”.

Raspisivanjem poziva za nabavku ove usluge, takođe je prekršen Zakon o javnom informisanju, a zahtevom za izveštavanje po pozivu mediji su svedeni na promotere gradske vlasti.  Međutim, Zakon o javnom informisanju ne predviđa sankcije za one koji ga krše.

„Medijska imperija“ Radoice Milosavljevića

Radoica Milosavljević je uz RT Kragujevac u procesu privatizacije 2015. za ukupno oko 300.000 evra postao vlasnik još sedam lokalnih medija. Milosavljević je vlasnik fabrike Sloga iz Kruševca, koja proizvodi plastičnu ambalažu i koja je 2014, pre no što će Milosavljević krenuti u kupovinu medija, imala profit od oko 45.000 evra.

Pre toga nije imao nikakvog iskustava u proizvodnji i emitovanju medijskih sadržaja, kao kadar SPS-a bio je zamenik gradonačelnika Kruševca od 2009. do 2012. S obzirom na to da je dva puta osuđivan zbog zloupotrebe službenog položaja, u toku privatizacije medija mnogi su mu osporavali pravo kupovine, ali su ti prigovori odbijeni.

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.