Jezik

sr

en

Vlada: U slučaju Vranjskih nema govora o gušenju slobode medija

Vlada Srbije odbacila je danas tvrdnje da se u slučaju nedeljnika Vranjske radi o gušenju slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja i navela da je taj list u proteklom periodu dobio značajne sume od republičkih i gradskih vlasti.

Press Vlade Srbije: Vlada Srbije
Foto: Press Vlade Srbije / Vlada Srbije

Kako se navodi u saopštenju, Vlada je kroz konkurs za sufinansiranje medija od 2014. do danas podržala Vranjske sa nešto manje od 4,48 miliona dinara, a samo ove godine taj nedeljnik dobio je milion dinara za projekat "Čitaj, lajkuj, šeruj Boru" i 700.000 dinara za "Jug Srbije onlajn", odnosno 70 odsto više nego prošle godine.

"U 2016. Vranjske su dobile milion dinara za projekat 'Krivični postupci - evropske integracije - domaća praksa', u 2015. godini 1,2 miliona dinara, a u 2014. godini 575.959 dinara. Nedeljnik Vranjske ni po jednom osnovu ne može biti okarakterisan kao medij koji je na bilo koji način diskriminisan od strane konkursnih komisija Ministarstva kulture i informisanja i Vlade Srbije, čak naprotiv", navela je Vlada.

Vlada je dodala da je od 2014. iz budžeta Vranja po različitim osnovama novinskom izdavačkom preduzeću Vranjske isplaćeno više od devet miliona dinara.

"Važno je istaći da se Vranjske bespravno nalaze u prostorijama Fonda PIO koji je u nadležnosti Filijale Vranje i da je Vlada Srbije sve ove godine nalazila način da izađe u susret Vranjskim i prevaziđe i te probleme. Ovaj prostor zakupljen je još od 2002. i zakupac do danas nije redovno izmirivao obaveze po ugovoru o zakupu pa je nekoliko puta upućivana opomena i tužba za iseljenje, nakon čega su dugovi izmireni. Na kraju je, u januaru, upućena tužba za pražnjenje poslovnih prostorija i plaćanje zakupnina i troškova. Nakon izmirenja obaveza, zakupac je nastavio bespravno da koristi ovaj prostor, a ročište po tužbi Fonda zbog nezakonitog korišćenja prostora, zakazano je za oktobar", dodaje se.

Vlada je navela i da je taj nedeljnik od 2008. do 2012. godine od Vlade dobio nešto manje od 1,7 miliona dinara, što znači da je samo ove godine od Vlade dobio više novca nego u tom periodu od pet godina.

"Iz svega navedenog, jasno je da se ovde ne radi o gušenju slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja, imajući u vidu iznose koje su Vranjske dobijale od Vlade Srbije, a posebno od 2014. godine, kao i grada Vranje, već da je reč o problemu održivog finansiranja sa kojim se suočavaju svi mediji širom sveta. Štrajk gladju najradikalniji je vid protesta koji ne vodi rešenju, već u još veće probleme. Vlada apeluje da se rešenja traže na drugi način i uvek je otvorena za dijalog", navodi se u saopštenju.

Osnivač i urednik nedeljnika "Vranjske" Vukašin Obradović prebačen je sinoć u bolnicu nakon što je počeo štrajk glađu u prostorijama tog lista. On se na štrajk odlučio nakon gašenja tog lista.

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.