Jezik

sr

en

Otvoreno pismo Vukašina Obradovića direktorki Poreske uprave: Naš rad kompromitovan po zadatku

Glavni i odgovorni urednik i direktor nedeljnika "Vranjske" Vukašin Obradović izašao je iz bolnice na lični zahtev, nakon što je hospitalizovan zbog štrajka glađu koji je započeo zbog gašenja tog lista. Direktorki filijale Poreske uprave u Vranju uputio je otvoreno pismo u kom joj je postavio pitanja u vezi s gašenjem Vranjskih, prenosi N1.

Vukašin Obradović
Vukašin Obradović

U pismu se, između ostalog, navodi i da su po objavljivanju intervjua s bivšim direktorom Poreske uprave filijale u Vranju, pre tri meseca, novinari redakcije dobili neformalne informacije da će Vranjske biti podvrgnute inspekcijskoj kontroli.

On je naveo da je 9. februara 2017, Poreska uprava - Filijala Vranje izdala uverenje da NIPD Vranjske DOO "nema dospelih i neizmirenih obaveza zaključno sa danom izdavanja uverenja”.

Nekoliko meseci kasnije, dana 16. avgusta Inspektorat za rad, Odsek inspekcije rada za Pčinjski okrug započeo je inspekcijski nadzor nad primenom propisa u oblasti radnih odnosa i ugovora o radu, a na osnovu nalaza ove inspekcije  Vranjskim je naloženo određene mere za otklanjanje nedostataka u roku od 30 dana, navedeno je u Obradovićevom pismu.

Već 04. septembra, navodi se, Vranjske su posetili inspektori Poreske uprave, Filijala Vranje sa nalogom za terensku kontrolu "191 porez i doprinosi po odbitku - objedinjena naplata za period 01.01.2014 – 31.07.2017." koji je izdat istog dana. U dokumentu se navodi da Vranjske nisu obaveštene o ovoj poseti "jer postoje razlozi za neodložno postupanje i bojazan da bi obaveštavanje umanjilo ostvarenje cilja poreske kontrole", dok na odgovarajućem mestu u nalogu ti razlozi nisu navedeni, podseća Obradović.

''Imali smo dojave da će naš rad biti kompromitovan''

“Inspektori su po dolasku u Vranjske legitimisanjem utvrdili da su prisutna lica zaposleni u mediju. Iako sam imao zakonsku mogućnost da uložim usmeni prigovor, to nisam učinio i inspektorima je omogućen neometan rad koji je i dalje u toku”, naveo je Obradović u pismu.

On ističe da ga zabrinjava što su po objavljivanju intervjua s bivšim direktorom Poreske uprave, Filijala Vranje pre tri meseca, novinari redakcije dobili neformalne informacije da će Vranjske biti podvrgnute inspekcijskoj kontroli u narednom periodu sa zadatkom da nađu nedostatke koje bi kompromitovale poslovanje Vranjskih.

“Vranjske su postojale 23 godine i novinari su uprkos pritiscima koje su trpeli nastavljali da rade svoj posao poštujući profesionalne standarde i Etički kodeks novinara Srbije. O tome svedoči i činjenice da u poslednjih par godina predstavnici lokalnih vlasti nisu tražili demanti, niti su Vranjske bile tužene zbog svog izveštavanja”, podseća Vukašin Obradović.

On navodi da je ovaj medij pokrivao teme od interesa za građane Vranja i okoline, “zbog čega smo tretirani kao politički oponent, a ne medij koji drži gradsku vlast odgovornom svojim građanima”. To se, kako ističe, između ostalog, ogleda i u kontinuiranom odbijanju predstavnika gradske vlasti da daju izjave za Vranjske.

“Od svog osnivanja 1994. godine, Vranjske trpe različite vrste pretnji i pritisaka. Redakcija je bila tri puta obijana, moj auto je dva puta oštećen, a pretnje su upućivane mojim kolegama, meni i mojoj porodici. Slučajevi obijanja, krađe i oštećenja imovine nikada nisu rasvetljeni, a većina pretnji nije istražena” navodi Obradović.

"Čemu neodložno postupanje i dvostruko oporezivanje?"

Firma, kako ističe, od svog osnivanja posluje u skladu sa zakonom i na transparentan način. “U svom poslovanju Vranjske nisu imale značajnije oscilacije, redovno izmiruju sve poreske obaveze, izlaze pod istim imenom i izdaje ih isti izdavač. U prethodnim slučajevima kontrole državnih organa, Vranjske su poštovale njihove odluke i postupale po donetim rešenjima”, navodi Obradović.

On stoga postavlja pitanje  na osnovu čega je Poreska uprava procenila da postoji potreba za "neodložno postupanje" i koja je to "bojazan da bi obaveštenje umanjilo ostvarenje cilja poreske kontrole", kako je navdedeno u nalogu?

Takođe pita i da li je ikada Poreska uprava Vranja odbila da izda potvrdu NIPD Vranjske DOO zbog neizmirenih poreskih obaveza?

“Da li su Vranjske tokom svog poslovanja bile ikada u blokadi ili kasnile sa plaćanjem ličnih dohodaka, poreza i doprinosa, poreza na dobit?”, jedno je od pitanja Obradovića direktorki filijale Poreske uprave u Vranju.

“Zbog čega se meni, kao vlasniku i direktoru NIPD Vranjske DOO, već skoro dve godine odbija polovina plate na osnovu toga što je Poreska uprava računala dobit preduzeća, na koji je plaćen porez, kao moj lični prihod? Ponovo skrećem pažnju da je na dividende, odnosno na prihode od učešća u dobiti za 2013. plaćen porez na prihod od kapitala. Dokaz o tome da sam prijavio i platio porez na dohodak građana za 2013. su odluke Vranjskih DOO o isplati dela dobiti i poreske prijave poreskoj upravi o obračunatom i plaćenom porezu na prihode od kapitala koje Poreska uprava u Vranju poseduje”, ističe Obradović.

Nadalje postavlja pitanje da li je u Srbiji dozvoljeno dvostruko oporezivanje ili obračunavanje različitih kategorija poreza na istu šifru osnove i da li je razlog za ovakvo rešenje to što “službenici Poreske uprave Vranje nisu uspeli da me pronađu iako između naše dve zgrade nema ni desetak metara?”.

“Očekujemo da će brzi odgovori na ova pitanja i nalazi inspekcijskog nadzora isključiti svaku sumnju da je reč o pritisku i selektivnoj primeni zakona”, poručio je Obradović.

Vukašin Obradović, koji je smešten na interno odeljenje Zdravstvenog centra u Vranju, na preporuku lekara počeo je danas da uzima hranu.

Obradovića je u ovu zdravstvenu ustanovu kasno sinoć, nakon što mu je pozlilo, smestila ekipa Hitne pomoći..

Lekari su ga pregledali i zaključili da mu je potrebna bolnička nega kao i dodatni pregledi, što je on prihvatio.

Obradović je juče počeo štrajk glađu u redakciji, nakon što su Vranjske ugašene juče, posle 23 godine postojanja.

Izvor: N1, Insajder

 

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.