Jezik

sr

en

Opomena Slavici Đukić Dejanović i klinici “Laza Lazarević” zbog objavljivanja psihijatrijske dokumentacije

Prekršajni sud u Beogradu utvrdio je odgovornost psihijatrijske klinike "Laza Lazarević" i tadašnje direktorke Slavice Đukić Dejanović zbog propusta u radu i javnog objavljivanja medicinske dokumentacije nekadašnjeg direktora Kurira Aleksandra Kornica u tok šou emisiji televizije sa nacionalnom frekvencijom, i kaznio ih opomenom.

Srđan Ilić: Slavica Đukić Dejanović
Foto: Srđan Ilić / Slavica Đukić Dejanović

Kako je objavio poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić na svom tviter nalogu, Prekršajni sud je doneo presudu 20. oktobra.

"Psihijatrijski dosije A. K. završio u tok-šou emisiji. Odgovornost utvrđena, sankcija... opomena!!'Srpska priča' o zaštiti podataka o ličnosti", napisao je Šabić na tviteru.

Direktor lista Informer Dragan J. Vučićević je 29. novembra 2015. na TV Pink pokazivao je medicinsku dokumentaciju Aleksandra Kornica, dok je ministar zdravlja Zlatibor Lončar u istoj emisiji rekao je da je Kornic ozbiljno bolestan i da ga zloupotrebljavaju.

Poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić je 30. novembra 2015. naložio pokretanje postupka nadzora nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u Klinici za psihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarević" povodom iznošenja podataka o zdravstvenom stanju Kornica u emisiji TV Pink.

Zbog propusta u radu i javnog objavljivanja medicinske dokumentacije 23. decembra iste godine podneo je prekršajnu prijavu protiv te klinike, tadašnje direktorke Slavice Djukić Dejanović, kao i ministra zdravlja Zlatibora Lončara.

Šabić je tada ageniji Beta rekao da su zbog istog slučaja podnete i krivične prijave protiv NN lica iz nadležnih institucija.

Kako je tada naveo, tokom nadzora je jasno utvrđeno da je objavljena medicinska dokumentacija urađena u Klinici "Laza Lazarević" i prosleđena Ministarstvu zdravlja, a potom iz Ministarstva zdravlja prosleđena MUP-u i prikazana u televizijskoj emisiji.

Izvor: Beta

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.