Jezik

sr

en

Privatizacijom medija do nekretnina na ekskluzivnim lokacijama

Nakon privatizacije medija, sprovedene 2015, finansiranje i kontrola “odabranih medija” od strane vlasti nastavila se kroz konkurse za projektno finansiranje medijskih sadržaja na kojima su neki od novih vlasnika dobili više novca nego što su potrošili za kupovinu medija. U nekim opštinama ugovarani su, mimo zakona i poslovi za prenos skupštinskih zasedanja ili je vlast nalazila druge načine da iz budžeta finansira privatizovane medije. Na primeru RTV Kragujevac ispostavilo se, međutim, da je osim finansijske podrške za svoj rad privatizacijom medija novi vlasnik uz frekvencije, opremu i medijsku arhivu došao u posed i poslovnog prostora na ekskluzivnoj lokaciji u centru grada.

Prema istraživanju Insajdera, privatizacijom RTV Kragujevac kruševački biznismen Radoica Milosavljević je za 85.500 evra uz ovaj lokalni medij dobio i vlasništvo nad više stotina kvadrata poslovnog prostora u centru Kragujevca.

Pre privatizacije, javno preduzeće RTV Kragujevac je imalo samo pravo korišćenja 615 kvadrata u poslovnoj zgradi u vlasništvu Republike Srbije.

Prema poslednjim promenama u katastru, kao vlasnik nad delovima tog objekta upisana je privatna radio-televizija, odnosno RTV Kragujevac DOO.

Iz katastarskih knjiga nije jasno s koliko kvadrata trenutno raspolaže TV Kragujevac, a osim nje kao vlasnik je upisana i Ad Svetlost, koja je i ranije uz državu bila suvlasnik na ovom objektu.

Da postoji mogućnost da je Milosavljević postao vlasnik poslovnog prostora koji je do tada koristila RTV Kragujevac pokazala je početkom godine sednica Gradskog veća Kragujevca, na kojoj je odlučeno da se iz budžetskih rezervi grada izdvoje sredstva za zakup prostorija koje koristi Poreska uprava, a koje se nalaze u zgradi u kojoj je smeštena i RTV Kragujevac. Kako je ta zgrada bila u vlasništvu Republike Srbije, nije bilo jasno kome Poreska uprava plaća kiriju, odnosno zbog čega se vanredno iz budžeta građana Kragujevca izdvajaju sredstva za zakup državnog poslovnog prostora.

Tako su se nametnula pitanja da li Milosavljević izdaje Poreskoj upravi nešto što je u vlasništvu države ili je u međuvremenu osim vlasnika televizije postao i vlasnik poslovnih prostorija koje bez sprovedenog javnog tendera izdaje u zakup Poreskoj upravi.

U to vreme Dejan Nešić, načelnik Gradske uprave Kragujevca za imovinu rekao je za Insajder.net da on nema informaciju da je poslovni prostor koji koristi Poreska uprava prodat i da je za njega merodavno šta piše u katastru, u kom se kao vlasnik vodi Republika Srbija.

Iz Gradske uprave za finansije tvrdili su da nemaju informaciju da su iz budžeta izdvojena sredstva za zakup prostorija i da Poreska uprava do tada nije plaćala zakup, već samo komunalne troškove.

Ministrstvo privrede tvrdilo da ne zna šta je prodato uz RTV Kragujevac 

Da li je uz televiziju u procesu privatizacije prodat i poslovni prostor i šta je ulazilo u 100 % imovine RTV Kragujevac koja je bila predmet prodaje, pitanja su koja je Insajder.net još početkom aprila poslao Ministrstvu privrede. Pošto je Ministarstvo u zvaničnom odgovoru na to pitanje navelo da u 100 % kapitala RTV Kragujevac ulazi stopostotni kapital preduzeća, uputili smo žalbu povereniku za informacije od javnog značaja. Iako je poverenik uvažio žalbu i doneo rešenje da nam podaci budu dostavljeni po hitnom postupku, tražene informacije nikada nismo dobili.

Zanimljivo je da je u odgovoru na našu žalbu, Ministarstvo privrede krajem juna obavestilo kancelariju poverenika da ne poseduje informacije o tome šta čini kapital privrednog društva RTV Kragujevac, odnosno da ne znaju šta je samo nekoliko meseci pre toga prodala Agencija za privatizaciju. RTV Kragujevac je osnovana 18. januara 1970. i od tada do oktobra 2015, kada je privatizovana, održavana je i finasirana novcem građana.

Za 117 evra više od početne cene, koja je iznosila 85.383 evra, njen vlasnik je postao Radoica Milosavljević.

On je uz RTV Kragujevac, putem privatizacije za ukupno oko 300.000 evra postao vlasnik još sedam lokalnih medija. Milosavljević je vlasnik fabrike Sloga iz Kruševca, koja proizvodi plastičnu ambalažu i koja je 2014, pre no što će Milosavljević krenuti u kupovinu medija, imala profit od oko 45.000 evra.

Pre toga nije imao nikakvog iskustava u proizvodnji i emitovanju medijskih sadržaja, kao kadar SPS-a bio je zamenik gradonačelnika Kruševca od 2009. do 2012. S obzirom na to da je dva puta osuđivan zbog zloupotrebe službenog položaja, u toku privatizacije medija mnogi su mu osporavali pravo kupovine, ali su ti prigovori odbijeni.

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.