Jezik

sr

en

Radio Valjevo: Od privatizacije do stečaja za manje od dve godine

Privredni sud u Beogradu doneo je 23. marta rešenje o otvaranju stečaj Radio Valjeva, a ispitno ročište održaće se 25. 05. 2018. godine u Privrednom sudu u Beogradu. Za stečajnog upravnika valjevske najstarije elektronske medijske kuće, koja je privatizovana 2015. godine, imenovan je Novak Stajić iz Beograda.

Radio Valjevo, logo
Radio Valjevo, logo

Stečajni postupak Informativnog preduzeća Radio Valjevo pokrenulo je Ministarstvo privrede zbog prezaduženosti i trajne nesposobnosti plaćanja obaveza, navodi se u rešenju o otvaranju postupka stečaja koje je doneo stečajni sudija Privrednog suda u Beogradu Nikola Ivčevski.

U obrazloženju za otvaranje stečajnog postupka navodi se da je "račun Radio Valjeva u neprekidnoj blokadi 203 dana za iznos od 1.164.232,80 dinara, što znači da je dužnik obustavio sva plaćanja u periodu koji je znatno duži od 30 dana".

U obrazloženju se navodi i da osim trajnije nesposobnosti plaćanja, postoji i "prezaduženost kao stečajni razlog jer iz finansijskog izveštaja dužnika za 2016. godinu proizilazi da je vrednost njegove imovine manja od njegovih ukupnih obaveza, a iskazani gubitak je veći od vrednosti kapitala za 3.163.000 dinara".

Vlasnici poskidali radijatore, cevi, studijsku opremu....

Podsećamo, Ministarstvo privrede je 8. avgusta raskinulo ugovor o privatizaciji, a postupak poništenja privatizacije sproveden je u Agenciji za privredne registre Srbije (APR) 22. avgusta 2017. godine.

Radio Valjevo je u septembru prošle godine dobilo privremenog zastupnika kapitala Miodraga Ćosića koji je uvidom u poslovne knjige utvrdio da Radio Valjevo nema imovinu i da se program emituje iz Beograda, a ne iz Valjeva, otuda i nadležnost Privrednog suda u Beogradu.

Radio Valjevo je početkom oktobra 2015. godine kupila Doris Aćimović iz Beograda, koja je izlicitirala 17.400 evra, odnosno 15 puta višu cenu od početne, koja je iznosila 1.200 evra za sto odsto kapitala, koji je bio u vlasništvu Grada Valjeva.

Ubrzo po privatizaciji, svi zaposleni, njih 16, napustilo je tu medijsku kuću, a neki od njih su svoja potraživanja naplaćivali sudskim putem.

Kada se Radio Valjevo, po odluci Gradske uprave, iseljavao iz zgrade u kojoj je bio od osnivanja, njegovi kupci su skinuli sve, od radijatora i cevi za grejanje do električnih utičnica, prenose Kolubarske.rs.

Dodaje se da je nejasno šta se desilo sa "Študerovom" opremom iz tri studija za koju se pretpostavlja da je prodata.

Radio Valjevo je osnovano 27. novembra 1967. godine kao najstarija elektronska medijska kuća u Kolubarskom okrugu. Važilo je za jednu od najopremljenijih i najboljih državnih radio stanica u Srbiji.

Podsećamo, ovo je još jedna u nizu poništenih privatizacija bivših medijskih javnih preduzeća.

Naime, početkom godine poništena je privatizacija Radio-televizije Kragujevac, i naplaćena bankarska garancija od Radoice Milosavljevića, kruševačkog biznismena koji je u oktobru 2015, uz još sedam medija, kupio kragujevačku televiziju.

U odluci o raskidu ugovora o prodaji RTK Ministarstvo privrede je navelo da kupac nije izvršio ugovorenu obavezu isplate zarada, investiranja 150.000 evra i dostavljanja revizorskog izveštaja.

Grad Kragujevac je u junu preuzeo vlasništvo nad RTK, kako se navodi, do sticanja uslova za novu privatizaciju za koju je predviđen rok od šest meseci.

Ministarstvo privrede je 26. januara ove godine objavilo javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za učešće u prodaji RTK. Rok za prijavu je bio mesec dana nakon objavljivanja poziva, što je u ovom slučaju 26. Februar, međutim, niko iz RTK se još uvek nije oglasio povodom rezultata ovog poziva za prodaju.

Izvor: Kolubarske.rs, Insajder

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net.